Internet je omogočil računalništvo v oblaku in s tem povezano ponudbo različnih storitev v oblaku. Računalništvo v oblaku v praksi pomeni, da so podjetju v podatkovnem oblaku preko računalniškega omrežja na voljo različne IT strukture in storitve, ne da bi jih bilo treba namestiti na lokalne računalnike.
Kako lahko mala ter srednja podjetja in SaaS uspejo s storitvami v oblaku?
Kot je pokazala raziskava IDG Cloud Computing Survey 2018 (Insights Intent and Engagement), je to model, ki vse bolj prevladuje. Kot kaže raziskava, je večini podjetij in organizacij trenutno ljubša mešanica različnih rešitev. Tako jih v povprečju 23 % uporablja programsko opremo kot storitev (
SaaS), 16 % infrastrukturo kot storitev, na kratko
IaaS, 9 % pa jih dela s platformo kot storitvijo, skrajšano
PaaS. Kar 53 % pa jih še vedno deluje brez oblaka.
Za storitve v oblaku je trenutno veliko povpraševanje zlasti med malimi in srednje velikimi podjetji. Deloma zato, ker končno obstajajo rešitve, ki so primerne za podjetja vseh vrst in velikosti. Aplikacije v oblaku, kot je model SaaS, ki so bile prej namenjene predvsem velikim podjetjem, postajajo privlačne tudi za mala podjetja.
Vsakodnevno delo na IT področju v podjetjih vedno znova kaže, da so zrele programske aplikacije čedalje bolj podobne razvitim ekosistemom - oboje se z leti razvije v kompleksne strukture. Vendar je zaradi tega delovni postopek pogosto bolj zapleten, kot bi bilo potrebno. Če je treba aplikacijo nenadoma spremeniti ali zamenjati, lahko to povzroči kaskado potrebnih sprememb v drugih programih.
Vedno več IT vodij razume, da jim z uporabo SaaS ni več treba skrbeti za takšne ali podobne težave - spremembe programske opreme so vedno upoštevane v sami storitvi. Zanesljiv in strokoven partner poskrbi za vse prihajajoče ali potrebne spremembe programske opreme.
"Seveda je ključnega pomena, da spremljamo celoten sistem," pravi Arben Kastrati, vodja ITS oddelka v podjetju Konica Minolta Slovenija. "Na primer, vzpostavitev enotnega uporabniškega vmesnika, v katerem so vse pomembne funkcije in aplikacije prikazane v enem kosu programske opreme, je obetaven in uporabniku prijazen pristop."
Pet razlogov, zakaj se "XY kot storitev" ter mala in srednja podjetja odlično ujemata.
Obstaja pet dobrih argumentov, zaradi katerih so računalništvo v oblaku in ponudniki SaaS vedno bolj priljubljeni med malimi in srednjimi podjetji:
- Zaradi digitalizacije in tehnološkega razvoja v zadnjih letih so delovni pogoji in delovna okolja vse bolj kompleksna in zapletena - interni IT strokovnjaki, ter mali in srednje veliki IT oddelki so zaradi tega pogosto preobremenjeni.
- Zaradi hitrega razvoja interneta trenutno primanjkuje tudi strokovnjakov za IT. Tudi tu je lahko SaaS praktična in stroškovno varčna rešitev, ki lahko ublaži pomanjkanje strokovnjakov za IT.
- Uporaba SaaS dejansko pomaga pri učinkovitem in lažjemu oblikovanju delovnih procesov, zmanjševanju stroškov in varčevanju pri proračunu za IT.
- Digitalizacija in novi poslovni modeli so v številnih podjetjih ustvarili nova digitalna področja dela, kot so e-trgovanje, upravljanje vsebin in delo s CRM programsko opremo. Nove delovne procese je treba upoštevati tudi v ustreznih programskih rešitvah.
- Za konec je tu še en pomemben argument: s SaaS mala in srednje velika podjetja vedno dobijo visoko raven varnosti in zaščite podatkov.
SaaS ima številne prednosti, zato so dobra rešitev za mala in srednja podjetja.
Ne le zaradi zgoraj navedenih argumentov, je programska oprema kot storitev najbolj priljubljena med vsemi možnostmi "kot storitev". Uporabniki imajo tudi nekaj drugih otipljivih prednosti SaaS:
- Ena glavnih prednosti SaaS je razširljivost. Na ravni programske opreme to pomeni sposobnost prilagajanja naraščajočim (ali upadajočim) zahtevam po zmogljivosti. To je v času vse bolj prilagodljivih in hitro spreminjajočih se trgov pomembna prednost.
- Poleg te prilagodljivosti je ključna prednost tudi tako imenovana prenosljivost. Z uporabo IT infrastrukture in programske opreme na različnih lokacijah in napravah delo na daljavo (kjer koli in kadar koli) ni več težava. Z drugimi besedami, delo na daljavo je v smislu sodelovanja z ekipo/sodelavci še lažje. S tem se zmanjšajo tudi stroški za strojno opremo.
- Poleg že omenjene varnosti podatkov in skladnosti s predpisi o varstvu podatkov, ki jih prinaša SaaS, sta samodejno zagotovljena tudi varnostno kopiranje in obnovitev podatkov v nujnih primerih. To je odločilni faktor za vodje IT-ja.
- V nemirnih časih je tu še ena prednost za stranke, Konica Minolta kot evropsko (globalno) podjetje ima podatkovne centre v Nemčiji, na Danskem in Švedskem. To pomeni večjo varnost za evropska podjetja, saj so vsi podatki in storitve locirani v oblaku v Evropi.
- Številni SaaS paketi so oblikovani v skladu z načelom plačila po uporabi - zaradi tega so stroški dostopni.
- Dobrodošel stranski učinek SaaS je zaradi optimalno zasnovanih delovnih procesov tudi izboljšano sodelovanje. Nov delovni proces je načrtovan v posebej prilagojeni programski opremi, kar je velika prednost za vse, ki sodelujejo v delovnem procesu, bodisi znotraj podjetja, s strankami ali s poslovnimi partnerji.
Dispatcher Paragon – povečajte varnost in spremljajte stroške s tiskanjem kot storitvijo
Primer prikazuje, kako lahko Konica Minolta pomaga malim in srednjim podjetjem povečati varnost in nadzorovati stroške.
Dispatcher Paragon je platforma za obvladovanje stroškov tiskanja, kopiranja in skeniranja. Strežnik definira vsako tiskalniško opravila posebej in s tem zagotavlja celovito spremljanje celotnega postopka tiskanja, na primer v bankah, zavarovalnicah, upravnih/administrativnih oddelkih ali izobraževalnih ustanovah.
Varno tiskanje postaja vse pomembnejše v profesionalnih omrežjih. Zato so poverilnice uporabnikov ena od ključnih funkcij inteligentne aplikacije. Z natančnim spremljanjem vsake dejavnosti
Dispatcher Paragon optimizira okolje za tiskanje in dolgoročno zmanjša stroške tiskanja
.